El diumenge 17 de maig, a les 10.45 h, un cop finalitzada la missa de Festa Major a la parròquia de Sant Andreu de Maians, a Castellfollit del Boix, tindrà lloc l'acte inaugural de la rehabilitació de la teulada de l'església. L'acte comptarà amb la presència del bisbe de Vic, Mons. Romà Casanova, i del vicepresident de la Diputació de Barcelona, Marc Castells, així com de representants del municipi i de la parròquia.
Les obres han consistit en el desmuntatge de la coberta i de les canals de l'església de Maians, així com de la seva estructura de suport, i en l'enderroc de les parets superiors als arcs per alleugerir el pes de l'estructura. Posteriorment, s'ha instal·lat una nova estructura metàl·lica formada per bigues i pilars IPE-270, amb la construcció de nous daus de formigó al coronament dels murs. També s'han col·locat noves corretges metàl·liques, panells de coberta PIR de 30 mm de gruix i teules ceràmiques envellides, i s'ha reconnectat el sistema de recollida d'aigües pluvials als baixants existents.
Sense aquesta actuació, el temple corria un greu risc de deteriorament irreversible. La rehabilitació ha permès preservar un espai de culte, de memòria i de patrimoni estimat pel poble de Maians.
El cost total de l'obra ha estat de 113.000 euros, finançats amb una aportació de 75.000 euros de la Diputació de Barcelona, 35.000 euros del Bisbat i 3.000 euros provinents de les aportacions de fidels i veïns.
Des de la parròquia s'expressa un agraïment sincer a totes les institucions i persones que han fet possible aquesta actuació de conservació del patrimoni.
La col·laboració institucional i veïnal ha fet possible una actuació urgent i necessària per salvar l'església de Sant Andreu de Maians. El Bisbat considera que aquesta rehabilitació és un èxit col·lectiu i expressa el desig que aquest patrimoni continuï essent un lloc de trobada, de fe i de memòria compartida per al poble.