Benvingut a moianès.net
Portada Els més llegits Correu Galeria fotogràfica Fòrums

Índex
· Inici
· Arxiu de notícies
· Bibliografia, mapes i vídeo reportatges
· Buscar
· Els més llegits
· Enllaços
· Enquestes
· Enviar article/notícia
· Fòrums
· Google-cerca
· Preguntes freqüents
· Suggeriments
· Temes
· Vista darreres publicacions

Articles a l'atzar

opinió
[ opinió ]

·Denúncia comportament motoristes a la B-124, tram Sant Llorenç Savall a Calders
·L'observador
·Trobarem a faltar el teu somriure
·No tot anirà bé!
·Estem condemnats al confinament perpetu?
·Banderes d'oració
·Això és una “guerra”
·L'Hostal del Llop
·La recuperació de la masia catalana

Menú per Categories
· Totes les Categories
· Aportacions
· Bages
· Berguedà
· Calders
· Castellcir
· Castellterçol
· Catalunya
· Collsuspina
· Comarques Centrals
· Granera
· Internacional
· L'Estany
· Lluçanès
· Moià
· Moianès
· Monistrol de Calders
· Osona
· St. Quirze Safaja
· Sta. Maria d'Oló
· Vallès Occidental
· Vallès Oriental

Segueix-nos també a facebook
Cliqueu aquí per entrar a facebook

El temps

Cliqueu aquí per a veure dades meteorològiques de Moià a temps real
Meteo Moià
Cliqueu aquí per a veure dades meteorològiques de l'Estany a temps real
Meteo l'Estany
Cliqueu aquí per a veure dades meteorològiques de l'Estany a temps real
Meteo Collsuspina
Cliqueu aquí per a veure dades meteorològiques de l'Estany a temps real
Meteo Monistrol
Cliqueu aquí per a veure la imatge més gran
Meteosat

El temps a Catalunya
Cliqueu aquí per a veure la predicció a curt termini

  
Moià: Biblioteca de Moià - Agenda març 2025
Enviat el Dilluns, 03 de març a les 19:05:20 per Redaccio

cultura

Durant el mes de març

Exposició ‘Vers un batxillerat de recerca compromesa amb el món’

La conformen una dotzena de pòsters de recerca d’estudiants de segon de batxillerat de diversos municipis, entre ells Moià, que divulguen la interdependència de les qüestions investigades amb la justícia global.

Els pòsters sintetitzen treballs de recerca de batxillerat que il·lustren temes a abordar per assolir els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 i, en definitiva, per avançar en la protecció i defensa dels drets humans. La immigració del Rif, el dret d’asil, la sequera o la COVID són algunes de les temàtiques presents a la mostra.

Exposició impulsada per Fundació Solidaritat UB, en col·laboració amb l’ajuntament i l’Institut Moianès.

Fins el 15 de març

Exposició: 'Les dones i el temps', setze dones destacades en la història del feminisme. Adaptació a partir de les propostes d'alumnes de l'Institut Moianès del curs 22-23 i sota el reconeixement com a Escola Ambaixadora del Parlament Europeu. #8M

Dijous 6 març a les 19.30

Llegir òpera: conferència-audició sobre Nabucco de Giuseppe Verdi a càrrec d’Albert Ferrer, historiador de l’art i musicògraf.

Amb col·laboració de la FOC i Joventuts Musicals.

Sortida al Teatre Kursaal de Manresa per veure l’obra: dimecres 12 de març (cal inscripció prèvia).

Divendres 7 de març a les 17.30

Taller: ‘Un camp de flors. Descobrim la Yayoi Kusama’ a càrrec de Catàrtic.

Taller per endinsar-se en l’univers de la Yayoi Kusama, una artista japonesa contemporània que treballa amb una gran varietat de llenguatges artístics. Tota la seva obra es basa en la repetició de motius i patrons, principalment el punt. #8M

A partir de 5 anys. Places limitades. Inscripcions al 938300674 / b.moia@diba.cat o a l’enllaç bit.ly/tallerbibmoia



Dijous 13  de març a les 17.30

Tertúlia sobre literatura infantil amb la Vero i la Mireia.

A través dels contes es parlarà de l’acceptació i com els contes són un bon recurs per parlar-ne. I de les novetats de llibre infantil.

Adreçat a mares, pares, docents i a totes aquelles persones interessades en la literatura infantil.

Divendres 14  de març a les 19.30

Presentació del llibre El meu encontre amb el Parkinson, del nord-americà Lou Hevly a càrrec del filòleg Carles Riera i la Dra. Emília Sánchez.

La publicació aborda l’experiència personal de l’autor, el seu aprofundiment en el coneixement de la malaltia i les manifestacions degeneratives de la seva simptomatologia. Així mateix, el lector hi pot descobrir anècdotes i vivències personals que ens apropen a la dimensió humana de qui s’enfronta a la immediatesa d’un horitzó vital crepuscular amb franquesa i valentia.

Dimecres 19 març a les 19.30

Book Club: es comentarà la novel·la Our souls at night de l’escriptor Kent Haruf, amb la filòloga Laura Patricio.

Atrapallibres

Dijous 20 de març a les 17.15h última trobada dels participants de l’Atrapallibres, categoria 11 anys per comentar el llibre Poebèsties de Marc Donat.

Dimarts 25 de març a les 17.15  última trobada dels participants de l’Atrapallibres, categoria 9 anys per comentar el llibre Alí Bové i els quaranta nyigui-nyoguis (endevinalles i embarbussaments d’Andreu Galan.

Divendres 21 març a les 17.30

Sessió de jocs de falda, rimes i cançons ‘Les formigues també ballen’ a càrrec de la rondallaire Ada Cusidó.

La Formiga Pruna és mandrosa de mena, s’adorm per tots els racons però avui ens ha d’ajudar a cantar cançons amb el Cargol Banyes llargues. Va que comencem i el Cargol ni el trobem. No podem esperar tant, tothom està preparat. Sort que a la Pruna no li fa mandra ballar amb les papallones, ni els ocells, ni amb les cuques de llum que l’ajuden a somniar. #DMP25

Per infants d’1 a 4 anys. Places limitades.

Inscripcions al 938300674 / b.moia@diba.cat o a l’enllaç https://bit.ly/bmoiaconte

Divendres 21 de març a les 19.30

Presentació del llibre de poesia ‘La rèmora’ a càrrec del seu autor, el poeta, filòleg i crític literari, Ricard Mirabete i l’artista Clara Payàs.

"El llibre gira a l’entorn de la vivència del paisatge del Barcelonès Nord i té com a eix central el recorregut del riu Besòs, que transita per Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs fins a desembocar al mar Mediterrani. La Serralada de Marina i el Puig-Castellar conserven encara el passat ibèric d’aquestes contrades i junt amb la Torre Balldovina són les coordenades històriques i naturals colomenques. La rèmora és paraula i llegenda, origen i desenllaç." #DMP25

Dimarts 25 de març a les 19.30

‘Llegir el teatre’: Marie, la roja de Rosa Maria Arquimbau a càrrec d’Elvira Permanyer.

Una història entre reixes i barrots sobre una dona empresonada, acusada per l’agressió a un policia en una manifestació, que intentarà tenyir la presó de roig i canviar la mentalitat de les altres preses gràcies al seu compromís amb les lluites socials i el feminisme. Un espectacle que ens descobrirà tots els racons i les incongruències de la justícia i de l’amor.

Sortida al TNC divendres 28 de març. Cal inscripció prèvia.

Divendres 28 de març a les 19.30

Xerrada: ‘Brodats del món. Un passeig per diferents cultures, a través dels seus brodats’ a càrrec de l’artesana Montse Torrents.

Organitza Cercle Artístic del Moianès.

Dilluns 31 de març a les 19.30

Tertúlia literària sobre Visc, i visc, i visc : disset topades amb la mort de l’escriptora Maggie O'Farrell.

A càrrec de Paule Hispano, graduade en Estudis Literaris per la Universitat de Barcelona.

Col·labora ‘a Cobert’ - #8M

 

Biblioteca de Moià


 
Enllaços relacionats
· Més sobre cultura
· Notícies de Redaccio


Notícia més llegida sobre cultura:
El Secret de Marfà


Vots de l'article
Puntuació promig: 0
vots: 0

Si us plau espera un segon i vota per aquest article:

Excel·lent
Molt Bo
Bo
Regular
Dolent


Opcions

 Versió per a imprimir Versió per a imprimir


Temes associats

cultura

"Usuaris registrats" | Entrar/crear compte | 0 Comentaris
Els autors dels comentaris són els únics responsables del seu contingut.
La Redacció es reserva el dret d'eliminar un comentari si ho creu oportú.


Disseny optimitzat per una resolució de 1024 x 768 píxels


© moianes.net
Per la reproducció total o parcial d’aquesta publicació
demani autorització a la Redacció [ redaccio@moianes.net ]


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Pàgina Generada en: 0.66 Segons